dinsdag 18 mei 2010

In the upper eighties

Voor mij is een van de moeilijkste aspecten van het bloggen hoe je met de reacties van de lezers omgaat. Die reacties zijn dikwijls zo leuk, hartelijk, verrassend, complimenteus of humoristisch dat je graag dagelijks zou laten weten hoe leuk je dat vindt.

Als rechtgeaarde Hollandse man vind ik het ook moeilijk om met de complimentjes om te gaan. Een blog houd ik, om heel eerlijk te zijn in allereerste instantie voor mijn eigen plezier bij. Maar de wetenschap dat ik er al die lezers, die toch maar mooi steeds weer terugkomen om even onze avonturen in Florida te lezen, kennelijk ook een plezier mee doe, streelt het ego natuurlijk wel degelijk.

Naast het notebook ligt “toevallig” wel een lijstje waarop ik de dagelijkse score van bezoekers bij hou. En mochten er in een weekend eens wat extra veel lezers zijn geweest, dan is de verklaring het slechte Hollandsche Weer.  En als er wat minder lezers dan gemiddeld zijn geweest, dan wijten we dat natuurlijk aan het mooie weer…..

In het begin dacht ik nog dat er misschien wel heel veel verdwaalde internetverslaafden op het blog verzeild raakten, maar langzaam drong tot mij door dat er veel tevreden klanten regelmatig terugkomen. Meer dan 18.000 bezoekers zijn er in de afgelopen periode geteld. En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet! Het begon met een aantal medeforumleden, maar die hebben, zo blijkt uit de berichten, inmiddels hun familieleden en kennissen gerecruteerd, waarvoor hartelijk dank!

En zo komt het dat het aantal volgers van dit blog inmiddels tot in de upper eighties is gestegen. Wie weet halen we ook nog een recordbreaking aantal van 90. Net als er bij de meteorologen in Florida een juichstemming heerst, als voor het eerst de nineties worden gehaald, wordt er dan in huize Teleton op gebak getrakteerd.

Pasen lijkt al weer zo lang geleden en Pinksteren staat al bijna voor de deur. Als je plezier hebt, lijkt het er verdorie wel haast op dat Pasen & Pinksteren toch op een dag vallen. We schrijven hier met veel genoegen nog even door aan dit vrolijke vakantieblog en zijn, al horen jullie daar als lezers niet iedere dag wat van, heel blij met zoveel belangstelling en reacties.

Lidy & Ton

16 opmerkingen:

  1. Ik geniet elke dag met volle teugen van julie blog. Ik moet ook, wat dat betreft, nog niet aan Pinksteren denken. Het is zo gezellig met jullie belevenissen.
    Bedankt,
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hopen dat Pinksteren voorlopig nog ver weg is.... valt dat in Amerika niet ergens in oktober?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En oppassen wat je toezegt want het kost je inmiddels gewoon gebak, waar en wanneer kunnen we er voor komen ??

    En de tijd vliegt inderdaad als je lol hebt, dus het is een goed teken dat de vakantie zo snel is gegaan. Je zou maar al die dagen met tegen zin hebben moeten doorbrengen...

    Gelukkig is het voorlopig nog geen Pinksteren.

    Overigens kan je ook reageren op je eigen blog, zo zou je dus wel een reactie zelf kunnen geven op de andere reacties die je van velen krijgt.

    Misschien een idee dat je gewoon als je thuis bent ook elke dag een blog bijhoud. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kunnen jullie niet nog een paar weken blijven, dan heb ik elke avond nog wat leesvoer. Anders wordt het volgende week zo saai, zonder jullie verhalen.

    groetjes,
    Marijke8

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad, inmiddels 91 volgers !!
    En we gaan natuurlijk voor de 20.000 hits

    go Ton to !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. volgens mij ben je nu de 90 volgers al gepasseerd. Van harte gefeliciteerd met het behalen van het record. Dit verdient zeker een aparte vermelding bij het forum, vind je niet. Het zal in ieder geval de stemming in opperbeste staat houden!

    Groetjes
    Jacqueline

    Lees nog steeds elke dag gezellig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En de 90 zijn gehaald!!! Feest!

    Het is ook niet zo moelijk om hier elke keer terug te komen. Het is namelijk genieten elke keer weer van jullie leuke blog! Jullie genieten met teugen van je vakantie en ik geniet van deze blog elke dag weer.

    Ga zo door zou ik zeggen. Want jullie gaan nog niet naar huis, nog lange niet nog lange niet. En zo gaan we maar door!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk weer die blog , en inderdaad gelukkig is het nog geen pinksteren. Want ja wat moeten we dan elke dag doen , ik heb me hersens al flink laten kraken waar ik je blog mee kan vervangen . Maar kwam al snel tot de conclusie dat er geen vervanging voor is !. Dus misschien moeten we dan maar eens gaan denken aan hoe we jullie daar langer kunnen laten blijven wahahahahahahahahahahah. Een eurootje van elke lezer zou dit moeten kunnen realiseren wahahhahahaha. Vinden jullie dat ook wat?????? wahahhaahahahah.

    Groetjes Debby en co

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goedemorgen,
    Vraag me af of er ook een afkickkliniek bestaat voor verslaafde teletonbloglezers.
    Haha.
    Geniet er nog even lekker van.
    Heb veel opgestoken, voor onze allereerste Floridareis in juli.
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien moete we een praatgroep starten voor de mensen die straks moeten afkicken....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw zeg, wat een volgersaantal...
    Mijn complimenten voor je schrijfstijl, hopelijk heeft het niet te veel tijd ingenomen die je anders aan Lidy had kunnen besteden...(Of vond ze dat juist wel prima?:-))
    Wat zullen we in een zwart gat vallen als je weer thuis bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is absoluut geen moeite hoor om elke dag je blog te lezen. Integendeel ik vind dat dat pinksteren wel pinksteren 2011 mag zijn, ook in nederland gebeuren toch genoeg dingen om je licht over te laten schijnen? De 90 is in ieder geval gepasseerd dus dat gebak heb je wel verdiend. (ik zou graag meedelen in een lekkere amerikaanse delicatesse overigens). Nog veel plezier, houd de stemming erin..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dan nog maar een reactie uit het Haagje om de totalen wat op te krikken.
    Ik en ik denk jullie zelf ook vind het vreselijk jammer dat jullie Florida avontuur er bijna opzit. Elke middag als ik uit mijn werk kom ga ik er eens goed voor zitten. Heerlijk smeuiig zijn de verhalen en ik zie het allemaal voor me.
    Ik hoop zelf op 11 juni te vertrekken en een hoop dingen die je beschrijft en meemaakt ook te kunnen ervaren. Ik neem diep mijn hoed en in jouw geval platte pet af voor de heerlijke verhalen. Waarvoor natuurlijk mijn dank
    Geniet nog maar een paar dagen. Voor je het weet is het voorbij
    Groeten uit de mooie stad achter de duinen

    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vanuit Ieper geldt: dank u ton! mijn iets-langer-dan-voorzien vakantie in florida is toch te snel afgelopen en dank zij je kleurrijke avonturen kan ik de USA toch nog blijven beleven!
    Je literaire talent is buitengewoon goed, blijf ons verrassen en ik hoop dat er voor je een vulkaan klaar staat om je langer in de sunshine state te houden... LOL

    Groeten uit de west-vlaanders

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 92 volgers, bijna 20.00 hits,honderden reacties,
    zo is het super leuk om een blog bij te houden.
    en het mag je ego strelen hoor...want het was gewoon super de super leuk om jullie te volgen.
    groetjes marij

    BeantwoordenVerwijderen