donderdag 20 mei 2010

Vierhouten

De sla is op, de fles Ranch leeg en de kip opgekloven. We hebben nog twee eieren, wat uitjes, paprika en tomaat om morgen een omelet voor op de laatste mexicaanse puntjes te bakken. We zijn zuinig met de kaas geweest, dus kunnen we de omelet nog een extra culinair zetje geven.

Twee grote dozen aarbeien die in de komende dagen als toetje, broodbeleg en als tussendoortje voor de lekkere trek zullen fungeren, staan naast de laatste flesjes Pepsi in de koelkast. In de vriezer nog een K&K maaltijd van onze vrienden van Fridays die wij voor noodgevallen in reserve hadden gehouden. Morgen is het Friday, dus maken we hem soldaat.

Another 45 miles to go, knipperde de boordcomputer mij vandaag toe. Dat vond ik wel wat weinig, dus mikten we er nog maar eens 5 gallons in zodat ons tegoed weer tot 165 miles is opgelopen. Om de stijgende dollarkoers te compenseren, is men hier zo vriendelijk geweest de benzineprijs per dag met een paar cent te verlagen tot 2 dollar en 65 cent per gallon.

Voor het diner trokken wij naar CiCi’s pizzabuffet aan de SR535. Ten opzichte van de CiCi’s aan de 192 bleek deze wat beter verzorgd.  Men heeft hier zelfs soep op het menu staan en er zijn zowel lepels als vorken. Voor de optimisten die van mening zijn dat de soep nooit zo zout wordt gegeten; bij de CiCi’s wel hoor! Maar een kniesoor die daar op let en bovendien zijn de refills endless….

De manager bezocht ons tafeltje twee keer om belangstellend te informeren of alles toch naar wens was. Zij kwam achter mij langs zodat ik haar niet had verwacht. Dus de eerste keer bengelde er wat kaas aan mijn kin en de tweede keer had ik zojuist een enorme hap van de appelkruimelpunt genomen, waardoor de vulling van deze lekkernij van oor tot oor zat. Normaal eten wij met mes en vork, dan heb je dit soort dingen niet zo snel.  Omdat het er tijdens dit  buffet informeel aan toe gaat, stak ik mijn duim omhoog en gaf ik de vrouwelijke manager een dikke knipoog. Dan zit je altijd goed.

Hoewel ik best wat overgewicht heb, voel ik niet de behoefte om de overtollige kilo’s onder het shirt en boven de broek duidelijk zichtbaar ten toon te spreiden. Ook Lidy draagt geen legging en al helemaal geen naveltruitje. Dus vielen wij, qua kleding ten opzichte van de gemiddelde CiCi’s bezoeker wat uit de toon. Hier ben je al snel overdressed want wat er bij CiCi rondloopt, tart iedere beschrijving. Je verwacht dat ieder moment Jerry Springer binnen stapt om een show te doen. Je laat het dus ook wel uit je hoofd om er te lang naar te kijken, laat staan om er foto’s van te nemen. Voor je het weet krijg je een knal voor je kanis en moet Steve van de beveiliging te hulp snellen.

In de bankjes voor ons begon een flink gezin aan een grootschalige verbouwing. Omdat de helft van het gezelschap al staand van het buffet stond te schransen, was mij niet duidelijk met hoeveel zij precies waren, maar toen de derde kinderstoel door moeder werd aangeschoven en vader nog met nog een paar extra stoelen kwam aangelopen, schatte mijn timmermansoog in dat dit een kansloze zaak was. De toegesnelde manager suggereerde  dat de familie wellicht wat gerieflijker aan gewone tafeltjes zou zitten; ze wilde wel even helpen om deze aan elkaar te schuiven. Orde hersteld…Vader, die zo te zien wel van zijn gemak hield, kreeg voor zichzelf een volledige pizza door een vriendelijke pizzabakker aan tafel uitgeserveerd. Toen deze net weer achter het buffet wilde verdwijnen, riep Vader hem terug met een attitude die je normaal alleen in films ziet. Hij vond dat er wel wat weinig pepperoni op de pizza zat. De pizza ging terug…..En dat allemaal voor 5,99 dollar!

De Italiaanse oma die bij CiCi’s de tafeltjes afruimt, was vroeger vast een knappe Napolitaanse schone. Modella Petite Signorina, met gitzwart haar en flonkerende ogen. Wij herkenden haar nog van vorig jaar, omdat wij toen al ruimhartig in de fooienpot hadden gedoneerd omdat wij vurig hoopten dat zij van de opbrengst een nieuw gebit zou kopen. Wij stelden somber vast dat het er tot heden helaas nog niet van is gekomen. Tegen beter weten in, mikten wij nog maar eens en paar dollar in de pot, maar veel vertrouwen dat de gift tot een verbetering van de mondhygiene zal leiden, hebben we niet.

WIj beloofden onszelf om hier nog eens op terug te komen tijdens een volgende vakantie. Voorlopig zullen wij het een poosje zonder CiCi’s moeten doen, maar wellicht voelen de forumleden die ons dit jaar nog volgen, de behoefte om de bijtspijkers van oma Lollobrigida eens even te controleren.

IMG_1252 De vlag op de Jeep hangt inmiddels halfstok en is onherkenbaar verschoten in de verzengende zon van Florida maar dat wil niet zeggen dat de stemming er in huize Teleton ook helemaal uit is. Integendeel! Ten eerste ziet het er naar uit dat we voor ons vertrek dit weekend de 20.000ste bezoeker nog op ons blog mogen verwelkomen en ten tweede hebben wij ons volledig in ons lot om de thuisreis te moeten aanvaarden, geschikt. Het eigen bed lokt, de eigen luie stoel is ook wel weer aantrekkelijk en op een verdwaalde goederentrein na, is er bij ons in de buurt des nachts geen enkele reden om oordopjes te dragen.

Tel daar bij op dat het  zo weer donderdag is en dan staat de visboer weer gereed om verse lekkerbekken te bakken! Voorwaar geen sleche vooruitzichten, dunkt mij. We verheugen ons op Oudhollandsche temperaturen in de lowertwenties. En als wij komende donderdagavond op de fiets naar de plaatselijke schouwburg gaan voor een optreden van Het Groot (voorheen Niet Te Vermijden Dans- en Showorkest) dan trekken wij gewoon een vestje aan, want de avonden schijnen nog kil te zijn, bij jullie.

Vrijdag sluiten wij dit vrolijke vakantieblog af met een allerlaatste bericht uit Cane Island om de volgende week hopelijk nog over een voorspoedige terugreis te kunnen berichten. Op zaterdag is Teleton, dus voor het eerst in zes weken, vrijgesteld van blogdienst. Lezers moeten geleidelijk  en laten we eerlijk zijn, op eerste Pinksterdag hebben julie toch wel wat beters te doen? Trek er op uit, geniet van het laatste lange vrije weekend voor de Kerst; ga eens naar Vierhouten…..

--------------------------------------------------------------------------------

23 opmerkingen:

  1. Ton ik word er zowaar een beetje verdrietig van om te lezen dat we met z'n allen een nieuwe hobby moeten gaan zoeken. Maar gelukkig zit bij jullie de stemming er zoals altijd goed in. Chapeau en houden zo!!
    Geniet nog van jullie laatste vakantiedag,
    Groeten Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeey ton en lidy
    er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en de tijd van gaan is bijna gekomen...aan alle goede dingen komt een eind ...zelfs aan vakanties van 6 weken ;-)
    maar hier kunnen jullie wel even op teren dacht ik zo...
    en wat cici betreft heeeeeeeeeel herkenbaar hihihihi...ik vind trouwens ook dat je daar ook de dikste mensen tegen komt..dat viel on echt heel erg op....maar voor het geld wat je betaakld hoor je ons niet klagen....
    nou op naar de laatste dagjes...
    en op naar de 20.000 ste bezoeker....
    echt wel kaaaaaaaaai veel...
    groetjes aan het vrouwke
    marij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een herlijk verhaal it keer vooral veel over lekker eten en tja.... na 6 weken kan ik me voorstellen dat je het niet echt erg vindt terug tegaan zeker niet als ik al je positieve dingen die je tegemoet gaat in Nederland beschrijft.... GOEIE REIS en welkom in Nederland, ben benieuwd naar je afsluitend verhaal, want je zal wel weer wat meemaken. Gr Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Ton & Lidy,

    Natuurlijk gaat CiCi's weer bij ons op de lijst want wij vinden het ook een geweldige tent. Wij kennen alleen die op de 192 maar gaan ook eens kijken op de 535, da's toch vlak bij Premium :). Zoals jullie weten ben ik ook vrij dik en Petra draagt vaak leggings dus wij zullen daar niet zo snel opvallen ;)

    Geniet nog van je laatste 2 dagen op Cane Island, wij hebben zojuist geconstateerd dat wij inmiddels bij United genoeg miles hebben gevlogen voor 2 gratis tickets, dus in huize PenPe zit de stemming er ook goed in.

    Groetjes,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjonge, gelukkig is er nog één Teletonblogochtend die komt, wat het was wel zes weken smullen en heerlijk bloglezen. Dat zal ik missen dat is zeker.

    Geniet van de laatste vakantiedagen!!!
    Geniet ik van de laatste bloggen van deze vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé, wat jammer voor jullie dat het er bijna op zit en voor ons dat we niet meer kunnen meelezen. Het was heel leuk om jullie te volgen, je beschrijft de "normale" dingen zo ontzettend grappig. Nog veel plezier de laatste dagen en een goede terugreis.
    Groeten,
    Anita (Tans4USA)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het einde van jullie vakantie haast net zo erg als het einde van mijn eigen vakanties. Wat ga ik de gezelligheid van jouw blogje missen.
    Geniet nog van de laatste vakantiedagen!

    groetjes
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik stel gewoon voor dat je hier gewoon mee doorgaat. Volgens mij maken jullie genoeg mee...

    TON WE KUNNEN NIET ZONDER!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ton en Lidy,
    Jammer dat het er al bijna opzit, we zullen je geweldige verhalen gaan missen. We gunnen jullie een rustige thuiskomst en geniet vooral ook deze laatste dag nog van Cane Island en omgeving!! Rest me je te bedanken dat we hebben mogen meegenieten van je blog en kijken uit naar je volgende verhaal! groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Boehooeeee... wat jammer dat het blog bijna erop zit! Ik kan me nog zo herinneren dat je je excuseerde omdat je niet wist of er genoeg inspiratie was voor 'elke dag een blogje'... nou je hebt het meer dan waargemaakt, volgende week mogen jullie nóg langer op vakantie wat ons betreft!! goede terugreis en we houden NL een beetje op temperatuur, het gaat inderdaad richting lower 20s!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We gaan het blog missen .
    Goede reis terug.

    Groeten Theo en Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer dat jullie reis tot een einde is gekomen maar genoten hebben jullie, dat mag duidelijk zijn!! We wensen jullie in elk geval een hele goede terugreis, en bedabkt dat we mee mochten genieten van jullie avonturen ;-)

    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje, wat zijn die 6 weken snel gegaan!
    We hebben genoten van jullie verhalen. Geniet nog even van de laatste dagen in Orlando en alvast een goede thuisreis gewenst!

    Met dat lekkerbekje heb je me op een idee gebracht voor vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo sta je voor een vakantie van 6 weken en zo zijn ze bijna om.......maar genoeg mooie herinneringen en mooie foto's van je nieuwe camera om thuis naar terug te kijken.

    Cici is geweldig en er zit inderdaad verschil tussen de zaken onderling. Dat vonden we van Golden Corral ook. Mis de bananenpudding wel!!

    Goede reis terug!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje wat zijn die zes weken snel voorbij gegaan zeg. Ik vind het fijn voor jullie dat jullie toch wel weer zin hebben om terug te keren naar eigen huis en haard, maar wat zal ik jouw blog gaan missen.Gelukkig hebben we morgen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wordt het niet tijd om een boek te schrijven, zodat wij dat gezellig mee kunnen nemen op onze Florida trips? ;) Er zijn al suggesties gedaan in het forum om gewoon verder te bloggen in Nederland of een WK blog, want eerlijk hoor, hier valt toch niet van af te kicken... ;)
    Alvast een fijne reis terug gewenst, en nogmaals heel erg bedankt voor al het leesplezier.

    Groetjes, Sandra (bluedolph1n))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi ton en lydia,

    Komt er nog een eervolle vermelding voor de 20000ste bezoeker?

    Ongelofelijk wat een succes!

    Een hele fijne terug reis en morgen afsluiten met een knal blog.

    Groetjes ton wijnie en bart.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Ton en Lydia, heb elke dag met plezier jullie blog gelezen (via het Orlando forum natuurlijk) en er erg van genoten. Zitten nu zelf al 2 weken in Kissimmee in een villa in Country Creek en blijven hier nog een week. Ik wens jullie een veilige en goede terug vlucht en zal de blog straks gaan missen!
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Afgelopen week jullie blog helemaal van A tot Z doorgespit, geweldige verhalen om te lezen, het is duidelijk dat jullie er van genoten hebben, ik wens jullie een goede terug vlucht, bedankt voor het delen van jullie ervaringen,
    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vierhouten ??? je gaat me toch niet vertellen dat je ook nog ongeveer om de hoek bij ons woont ??

    Ach, daar heb je toch ook de mooie natuur in je achtertuin en kan je lekker wandelen in de natuur.

    We hopen dat jullie een voorspoedige terug reis hebben en zien toch echt graag een NL blog of misschien een verbouwings blog, want je kreeg het druk als ik het goed had gelezen in een eerder verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ton,

    wat een heerlijk verslag en weblog. Heb echt genoten van je verhalen. En voordat je het weet is het dan toch ineens Pinksteren..... Een hele goede terugreis en het 20.000e bezoek staat met nog 9 hits te gaan bijna op de teller !!

    Nogmaals dank voor alle schitterende verhalen

    Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ton en Lidy

    Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de mooie tijd die jullie hebben beleefd.
    Die grote hoeveelheid volgers en bezoekers hebben jullie echt verdiend, want man wat kun jij schrijven...( natuurlijk onder kritisch toezicht van je wederhelft)
    Geniet van de terugvlucht en eigenlijk hoop ik stiekem een beetje op rare (maar veilige!) personen aan boord en aparte dingen in de toiletten op luchthavens, zodat je daar bij thuiskomst nog even heerlijk voor kan gaan zitten....

    Welkom thuis

    Groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ton en Lidy
    Jezz, hoe snel hebben die 6 weken niet voorbij gevlogen? Deze blog was mijn ontspanning na de drukke dag, ik herbeleefde mijn eigen usa adventure, ik volg je volledig in je cici's beschrijving en die aan de 192 is inderdeed een beetje vies. maar voor die prijs tja...
    Wanneer kom je terug? :)

    groetjes uit warme Ieper (22°)

    BeantwoordenVerwijderen