donderdag 29 april 2010

Dat doet ‘ie normaal nooit….

We zijn er uit hoor! Na een onderzoek van twee maanden door de politie blijkt dat het stoeipartijtje tussen de Orca Tillikum en de trainster  in SeaWorld gewoon een ongeluk was. Nou ben ik weer helemaal gerustgesteld. Voor hetzelfde geld komt er uit zo’n onderzoek dat de orca’s een complot tegen de trainers hadden gesmeed. “Zodra je de kans krijgt, sleur je d’r eentje mee en die hou je net zo lang onder water tot ze niet meer beweegt. Dat zal ze leren.”

Uit het onderzoek blijkt verder dat de andere trainers onmiddelijk in het snotje hadden dat er iets goed mis was toen Tillikum Dawn Branchaux de diepte in sleurde. Nee, daar stonden we wel van te kijken! Het zal je toch niet gebeuren dat de trainer, gelijk de hondenbezitter wiens pitbull zojuist zijn kleine buurmeisje heeft verslonden, nog net stamelend weet uit te brengen: “ Dat doet ‘ie nou normaal nooit….”.

In veel berichten van SeaWorld over de maatregel om de trainers en de orca’s niet meer samen in het water te laten zwemmen, kon je lezen dat dit “zolang het onderzoek loopt” zo zou blijven. Wie weet maken we nog mee dat we de goeie ouwe Shamu Rocks Show nog eens te zien krijgen.

IMG_0320  Vandaag zagen wij overigens tijdens de Blue Horizons show een trainer samen met een volwassen zwarte tandwalvis zwemmen. Het dier had een bek met tanden waarmee hij je in een klap in mootjes kan bijten. Met een dreun van zijn staart slaat hij twee trainers tegelijk naar de andere wereld. Maar het gebeurde niet, het is nooit gebeurd en als het ooit gebeurt, is het een ongelukkig incident. De charme van de shows in SeaWorld blijft toch de interactie tussen mens en dier. Hopelijk kan dit snel in het Shamu Stadium weer in ere hersteld worden. Onze tickets zijn nog tot 15 mei geldig……

 

IMG_0295 Er klonken al veel Nederlandse kinderstemmetjes in SeaWorld vandaag. Gevolgd door vaders met spierwitte benen onder hun onwennige korte boks. Ook die Deutsche Leute waren wieder Beute… Kennen wij ze als de draufgangers die in weer en wind onze vaderlandse stranden in hun gele jackjes onveilig maken, hier dragen ze kekke capribroeken met blauwwitte streepjestruitjes.

 

IMG_0344Verder was het rustig in het park. Twee Believe Shows telde het programma vandaag slechts. Die van 12:30 uur hadden wij gemist wegens drukke werkzaamheden van huishoudelijke aard.

 

IMG_0287Die van 6:30 uur was ons te laat. Dus liepen wij ons rondje, keken met verbazing naar de halflege karretjes in de Manta, Journey to Atlantis en Kraken maar weerstonden de verleiding daar wij vandaag geen goesting in een nat pak hadden en attracties die ons toch al gebrekkige evenwichtsorgaan zo verstoren dat we drie dagen als dronken torren door de parken tollen, nu eenmaal mijden als de pest.

IMG_0314Gelukkig had ik Kameraad Canon bij me, die me tijdens de flitsende show Blue Horizons even een lesje in nederigheid gaf. Kijk zo’n bloeiende bougainvillea krijg ik er nog wel op, maar springende dolfijnen met een lens die twintig keer vergroot op de gevoelige card vastleggen, da’s different cook. Vandaar dat het aantal net niet gelukkige foto’s vandaag toch weer wat toegenomen is.

Een paar keer week week eten wij buiten de deur in een familie restaurant. Vandaag bezochten wij SIzzler aan de 192. Bij het handenwassen voor de maaltijd, viel mij onmiddellijk op dat de afvoer van de wasbak eens nagekeken moest worden…Je krijgt oog voor zulke zaken, nietwaar. Vast een dotje haar, zo verholpen! Maar ik had helaas geen wattenstaafje bij me. Ook hier weer een aantal Nederlandse families aan de dis. Voor Lidy bestelde ik helaas de verkeerde garnalenschotel, zodat zij tweederde van de beestjes handmatig van hun kunstmatig krokante jasje moest ontdoen. Volgende keer laten we ze allemaal grillen…! Gezien eerdere ervaringen zag ik zelf af van de steak. Dat komt later wel een keertje als we naar The Outback gaan. Voor 11,99 kan je eigenlijk bij Sizzler  geen lekkere steak  verwachten.

Maar twee kipfiletjes van de grill durfde ik nog wel aan. Of we er rijst bij mochten…Dat mocht! We maakten twee keer gebruik van het saladebuffet en lieten de overige gerechten zoals the old fashioned macaroni met kaas, de roomblanke aardappelpuree, de tot snot gekookte prinsesseboontjes en nog wat andere onduidelijke gerechten, voor wat ze waren. Wij stopten op tijd, in tegenstelling tot de familie die achter ons zat en waarvan er twee de hik hadden en een naar de dokter moest wegens het hevig opboeren na het eten. Als je deze maaltijd en de entoerage vergelijkt met die bij de Cracker Barrel, staat Sizzler met 4-0 achter en gaan ze niet door naar de volgende ronde. En bij de Cracker Barrel waren we, niet onbelangrijk voor twee middelbare vakantiegangers uit de PPink-klasse, ook nog eens voordeliger uit.

“Waar PPink voor staat, vraagt de lezer zich af”, corrigeert Lidy nog even, voor ze dit blog verder voor  plaatsing goedkeurt. Piepklein Pensioen Inkomen, No Kids! Waarmee we tevreden terugkijken op weer zo’n relaxte dag die de stemming in huize Teleton op het gewenste niveau wist te houden; opperbest. En dat houden we zo!

11 opmerkingen:

  1. Zo te lezen hebben jullie nog even heerlijk genoten van de relatieve rust in Seaworld. Die rust zal vanaf morgen wel tijdelijk over zijn ;-)

    Ik zie dat het samenwerkingsverband tussen Teleton en Kameraad Canon zijn vruchten af werpt. Kameraad Canon kan veel maar is voor het daadwerkelijk vastleggen van het gewenste beeld afhankelijk van, een bij voorkeur tijdige, druk op het knopje :-)Is een kwestie van op elkaar ingespeeld raken. Gaat vanzelf iedere keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik liep ontzettend achter, liever gezegd ik liep nog helemaal niet, had nog niets gelezen namelijk op jullie blog. Ik weet het, ik moet me schamen. Maar des te leuker nu, heb ik a l l e s nog te goed. Lig nu al vanaf 6 am (tja wat moet je anders op deze koninklijke dag) in bed jullie blog te lezen, met constant een brede smile op m'n gezicht. Je hebt je roeping gemist, je zou columns moeten schrijven in een groot landelijk dagblad. Van mij mogen jullie nog maanden blijven, ik geniet van de verslagen (dat begreep je inmiddels wel :) )
    Ga zo door en have a lots of fun! (dan hebben wij het ook)
    Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou het dan toch weer kunnen in Seaworld, een echte Believe show ? Ik hoop het, je maakt wel vorderingen met de camera, nu zie je zelfs al foto's die ik begin te herkennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo ontstaat er toch een hele mooie relatie tussen Teleton en de Canon. De aanhouder wint, binnen de kortste keren maak je ook actiefoto's van springende orca's door het water

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heey ton
    het nadeel ook van al die aktie fotos nemen vind ik dat je niks van de show ziet...maar jullie kunnen nog wel een paar keer gaan dus hebben daar weinig last van met het tijdsbestek...
    maar zelfs de meest ervaren fotograaf heeft denk ik bij dit soort activiteiten meer niets zeggende fotos als goede...hopenlijk bied dat troost...
    geniet ze nog
    groetjes marij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We hebben ook al de eerste "verse" Nederlanders gespot.
    Voornamelijk omdat ze zich wild schrokken van de prijzen op South beach. EEN bolletje ijs voor omgerekend 10 gulden? Pa schrikt zich een hartverlamming.
    Toch tellen we de uurtjes af tot onze bleekneusjes landen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker rustig nog in seaworld zal inderdaad wel langzaam minder worden en ja de Believeshow hoop ook wel dat die binnenkort weer gewoon is en ook de Shamu rocks show die hebben we nhog niet gezien.

    En je ben echt goede vriendjes met je cameraatje hoor echt mooie plaatjes.

    groetjes vanuit een nat nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Keep on trying!! Die actie foto's komen er wel, het is altijd effe moeilijk het eerste begin...komt vast goed! Zeker na al die loodgieter verhalen, komt de technici in je ook wel naar voren. Veel plezier nog, en tot in de Wallmart...you never know!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ton de Toolman Tele. Pas maar op dat de leuke deerne van Hotelbeds je niet bij het maintenanceteam inroosterd.
    Nu wordt het na Wal*Mart zeker ook dagelijks bezoeken aan Home Depot en/of Lowe's......

    En voor de verjaardag een mooie toolbelt met extra holster voor de triggerhappy Canon.
    Nog een geluk dat de Bougainville stil bijft staan ;-)
    Schiet en schrijf nog maar even lekker door.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey ton. Zet je kameraad op burst shooting. Dat doen wij ook altijd. Je hebt dan ook een hoop foto's waar je niets mee doet, maar hey voordeel van een digitale camera, je kunt ze wissen.
    Je weet ongeveer waar en wanneer de dieren uit het water komen en met burst heb je gewoon meer kans dat je er een dolfijn of orca op hebt staan. Zet je kameraad op onbeperkt burst shooting.
    Het werkt bij ons.

    Nou veel plezier nog daar en probeer het maar eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de ervaring zal het leren, maar de salto's op camera vastleggen vereist veel mislukte foto's voordien. Don't worry!

    Dank je voor de uitleg betreffend PPink, ik vraag me af wat voor type mens ik ben? ZMGimk? (zelfstandige met gemiddelde inkomen met kids? ;)

    Dank je wel om de Sizzler's uit te proberen in mijn plaats. Nu ben ik nog meer dan ooit fan van Cracker Barrel hmm het gedachte alleen al...
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen