zondag 25 april 2010

Lofzang op JCPenney

Maar eerst even iets heel anders. Op basis van het  aantal hits dat gemiddeld per dag geteld is, verwacht ik morgen de 10.000ste bezoeker op dit blog dat eigenlijk nergens over gaat, maar alles zegt over onze Floridavakantie en wat daar zoal mee samenhangt! Allemaal reuze bedankt voor deze aandacht en de leuke reacties…..….. blijf vooral langskomen!

Lidy & Ton

____________________________________________________

In de Florida Mall bezondigden wij ons aan een Philly Steak met Gourmet Fries van Charley’s. Klaargemaakt door een team van drie Guys en een Moeder Overste, hetgeen al een genot was om in de korte rij naar te kijken. Deze mensen moeten echt hard werken en toch zijn ze vriendelijk tegen de klanten. Korte maar krachtige communicatie! Ik deed mijn bestelling en gaf de creditcard met de Showyourcard. Honderden dollars geven we uit aan deze heerlijke vakantie, maar als er ergens een paar cent korting te krijgen is, dan staan we vooraan! “Good for you sir, another 10 percent out of your bill”, lachte de knaap mij hartelijk toe, waarna hij luidkeels de bestelling aan zijn maten aan de warme kant riep om snel de volgende klant weer te bedienen: “Next”.

Voor mij stond een Mum met twee kids in a stroller. Hoewel ze local was, snapte ze het systeem niet zo goed en stapte ze uit de rij en verdween uit beeld. De bestellingen worden op volgorde bereid. De jongens van de warme kant vroegen mij of ik mayo bliefde. Ja, natuurlijk bliefde ik dat en ze schudden de mayo met gulle hand uit de spuitflessen……op de bestelling van die mevrouw, die net weer  aangerend kwam. En die natuurlijk juist geen mayo bliefde……En die mij verweet dat ik niet beter had opgelet! Het was een heel gedoe, maar zonder problemen en verwijten kreeg de mevrouw haar gewenste broodjes.

Goed gevuld stapten we naar de winkel van JCPenney. Na de strooptocht op zoek naar de polo’s voor Teleton was het nu Lidy’s beurt. We hebben nog een bruiloft van een nichtje met een aangewaaide neef voor de boeg in augustus en dan wil tante toch een beetje leuk en feestelijk voor de dag komen. Dus nam ik haar mee naar de afdeling met afgeprijsde Promjurken, waarop ze prompt vroeg of ik een gaatje in mijn hoofd had. We gaan immers naar een bruiloft, niet naar een Candle Light Supper van Mrs Bouqet!

Bij JCPenney hebben ze vooral veel, van alles…..Je kunt er je kont niet keren, de rekken hangen overvol. Daarom hangen veel dames niets terug als ze het uit het rek hebben gehaald. Ze flikkeren het gewoon ergens neer, zoek het maar uit met je zooitje. Ook na het passen laten ze de kleding gewoon in de paskamer hangen. In een enkel geval hangen ze het op het daartoe aangestelde kledingrekje bij de uitgang van de probadores (Ja, wij zijn al aardig ingeburgerd, por favor!) terug.

Lidy snuffelde wat rond en ik nam zelf een kijkje bij de grote damesmaten. Deze afdeling is een attractie, want als ze hier zeggen grote maten, dan bedoelen ze ook grote maten. My God, wat hebben ze hier een grote maten. En daar komen de dames met de grote maten op af als vliegen op de stroop. Het was er een drukte van belang. Je zou verwachten dat als je zo’n afdeling hebt, je ook de gangpaden tussen de rekken met grote maten wat op zou rekken. Niks ervan. De dames met de grote maten moeten zich maar tussen de smalle ruimtes zien door te worstelen, terwijl er eigenlijk voor mensen met de gangbare maten al niet voldoende ruimte is.

Omdat Lidy nog lang niet uitgesnuffeld was, besloot ik de klantentoiletten maar eens te gaan inspecteren. Ze waren spotless, ruim en in groten getale vertegenwoordigd. Bij JCPenny kan je gerust met het hele voetbalelftal gaan winkelen. En plassen!

Ik vond Lidy terug op de afdelig Maternaty omdat ze daar van die leuke kleding hadden. “Just looking”, had ze tegen de verbaasde verkoopster gezegd, die eens kwam vragen of de zwangerschap naar wens verliep. Geschrokken nam ik haar mee terug naar de afdeling die meer bij haar paste en ze vond er zowaar een leuke linnen rok. Met bijpassende linnen blouse voor die lekkere linnenvakantielook die zo bij Florida hoort. Het setje moest gepast. Nadat wij een paskamer hadden gevonden waar niet zo erg veel kleding in hing, betraden wij de riante ruimte giechelend. Hier kon je wel een feestje bouwen. Wij gedroegen ons netjes en Teleton nam plaats op de leuningstoel(!) die voor wachtende hubbies in de paskamer staat opgesteld. Kijk, dat zijn de luxe vakanties.

Omdat het setje werd goedgekeurd, maar de maatvoering absoluut niet door de beugel kon, verplaatsten wij de scene naar de JCPenney in het winkelcentrum The Loop. Het setje was zo gevonden, een ook nog in de juiste afmeting, maar Lidy snuffelde voor de zekerheid toch nog maar even wat verder. Voor de bruiloft…!

Met de kennis van nu over de grote damesmaten, gokte Teleton er op dat zo’n afdeling er ook voor de heren zou zijn. Dus funterde hij op zijn gemak door de winkel. En het klopte; Big Buys for Big Guys stond er op de bordjes. En wat voelde hij zich slank en goed gebouwd op deze afdeling, waar echt alle kleding hem zeker drie, vier maten te groot was. Dat er zulke grote korte boxen zijn…En zulke grote polo’s….. Overhemden als circustenten, jacks als afdekzeilen. Wakker worden, C&A, V&D, H&M en Zeeman; het is Big Business!

Teleton had zich in tijden niet zo slank gevoeld en dat kwam de stemming die toch al niet verkeerd was, zeker ten gode en dat hij natuurlijk het liefst zo lang mogelijk vast. Maar mocht er zich in de komende tijd toch iets voordoen (er wordt hier zojuist een severe weatheralarm afgegegeven, inclusief Tornadowarning, dus maken wij de riemen vast….) waardoor hij in een dipje dreigt te geraken, dan gaat ‘ie gewoon een middagje naar de JCPenney winkel. Daar knapt een mens pas van op!

13 opmerkingen:

  1. Geweldig dat Lidy op de Maternaty afdeling liep te shoppen! Mijn dag begint weer met een lach.

    groetjes
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, eerste stop volgende week: JCPenney. Na het passen van de zomergarderobe kan ik wel een opkikker gebruiken :-)

    Zo zie je maar, dit blog gaat wel degelijk ergens over. Het staat vol met handige tips. Geen wonder dat je zoveel hits hebt per dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede Morgen ,

    Onze dag is weer begonnen met een hele grote glimlach, het is weer geweldig geschreven whahahah.
    Hopen dat dat het weer zich netjes blijft gedragen.

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is je weer gelukt, grijnzend zit ik achter de laptop, ik begin eerder aan jou blog dan aan de kranten..

    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wederom een schitterend "aangekleed" verhaal omtrent de grote maten, dat is denk ik ook de achterliggende reden dat er zoveel mensen Florida minded zijn geworden. ;-)

    We voelen ons zoveel beter als we daar volgevreten en wel nog steeds niet de grootste maat kleding hoeven te passen, vandaar dat we daar altijd voor kleding kijken en niet in NL. :-D

    Met veel genoegen wachten we op het volgende verhaal en alvast gefeliciteerd met je 10.000 ste bezoeker straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Applaus Ton, weer een geweldig leuk verslag!! Ik denk dat ik ook maar eens wat moet gaan observeren i.p.v. snuffelen, die big things wil ik ook wel eens aanschouwen. Kan ik erna met een gerust hart weer genieten van een lekkere blooming union of zo, zonder me schuldig te voelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. weer bijgelezen....en wat luxe die stoel in de paskamer voor de wachtende hubbie ....
    geniet ze daar in orlando

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik snuffel zelf ook graag bij de jc penny's Heb dus ook smakkelijk mee gelezen met jullie avonturen op de verschillende afdelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Was vanmorgen een beetje moeilijk lezen maar kon het niet laten je blog op de ipod te lezen.
    Hij was weer leuk haha en kan me er wel wat bij voorstellen hoor die hele grote maten want wat zijn ze BIG die amerikanen.

    groetjes vanuit een langzaam lekker warm wordend Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waar haal je het vandaan om zo beeldend te kunnen schrijven dat ik het hele scenario letterlijk voor me zie! Ik ken JC Penny heb er met mijn schoonzus vorig jaar Oktober ook een tijdje mijn verstand lopen te verkijken hahaha. Houd je hoed en pet goed vast met die tornado warning ... ;-) groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat ik vanmorgen geen tijd had om je blog te lezen, dan was de dag weer met een dansje begonnen... nog 2 werkdagen, 1 Oranjedag en we komen eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zal lachen geweest zijn tussen de zwangerschapskleding. Shop till you drop

    BeantwoordenVerwijderen