dinsdag 13 april 2010

Dankbaar

BILD0818 Hier op Cane Island zit een dankbare familie Teleton. Dankbaar voor alle leuke, vriendelijke, lollige en ondeugende opmerkingen maar vooral voor de enorme belangstelling voor de dagelijkse verhaaltjes op weg naar en in Florida. Het is onvoorstelbaar leuk om te zien dat inmiddels meer dan zeventig mensen zich hebben aangemeld voor het blog. En aan het aantal bezoekers te zien, komen ze ook allemaal regelmatig kijken……Wil ik al die klanten tevreden houden, dan moet er natuurlijk wel regelmatig nieuws van het westelijk front worden aangevoerd.  De Mini van HP is inmiddels geheel afgericht op het modem van RCA. Na de megazitting bij de MAcDonalds van heden morgen was niet alleen het blog volgepompt maar zijn er ook een zwikkie drivers gedownload. En ja hoor, thuisgekomen bleek er in ieder geval eentje te passen, zodat we nu weer met een draadje aan het thuisfront zijn verbonden.

BILD0471In deze tijd van plug & play en hupsakee hij doet het; vraag niet hoe het kan maar geniet er van, zou je toch verwachten dat je een HP met ieder willekeurig modem kan laten paren. Maar nee hoor, daar is een HP niet voor gemaakt. Die wil eerst netjes worden voorgesteld alvorens de bitjes en de bytjes door haar poortje mogen stromen. Met trots en dankbaarheid geven wij te kennen dat het ook deze keer weer gelukt is de match tot stand te brengen. En nu maar hopen dat de periode tussen Pasen en Pinksteren een vruchtbare mag zijn…….

BILD0823 A Wij zijn ook dankbaar voor de prachtige Jeep die wij van onze vriendelijke vriendin van Dollar mochten ontvangen. OK, we stonden vandaag naast een Escalade geparkeerd en dan realiseer je je toch weer dat een Jeep Cherokee Laredo nu ook weer niet zo groot is, maar je kunt ook met een gemiddelde maat tevreden zijn… Zeggen de dames immers niet  size doesn’t matter. Wij mannen hebben nu eenmaal graag een grote auto….. Zo’n Jeep is trouwens een echte mannenauto. Heeft onze eigen Franse Mademoiselle slechts een licht tikje met de rechtervoet nodig om de sokken er in te zetten, BILD0824de Jeep heeft het liefst dat je met twee voeten gas geeft. Maar verder rijdt hij als de brandweer en lijkt de Nederlandse vlag en de oranje tulp hem niet te storen. Hij is pas sinds medio maart onder de mensen, dus wellicht moet hij ook nog even wennen.

Wij maken ook dankbaar gebruik van de mogelijkheden die de condo op Cane Island ons biedt. Zoals daar het Kingsize bed is waarin het heerlijk tukken is. Bij aankomst was de verleiding groot om stinkend van de reis onmiddellijk deze koets in te duiken. Maar je wil de boel toch een betje netjes houden, dus hebben wij alvorens tussen de klamme lappen te stappen een klein poezenwasje gedaan. Maar omdat ik dit zelf wat intiem vond klinken, heb ik er een kwikkie in de badkamer van gemaakt.BILD0815 Hetgeen helaas weer tot ander misverstanden heeft geleid.  Sommige lezers raakten er zeer opgewonden van. A dirty mind is a joy forever…..

Als je maar weet dat ik er zelf niet over begonnen ben….!

Dankbaar genieten we ook van het prachtige weer dat wij hier treffen. Vanmiddag zijn er, zoals we dat in dit klimaat wel meer zien, een paar spettertjes gevallen. Maar toen zaten we in de Jeep, zodat we nu ook weten hoe we de ruitenwissers moeten bedienen. Aangekomen bij de Florida Mall was het al weer droog. Wij kuierden op het gemak naar de Foodcourt waar wij, voor het eerst van ons leven de Burgers van de Five Guys verorberden. De moeite waard hoor! Vanavond schafte de pot een zelf opgeschepte koude schotel, bestaande uit een heerlijke aardappelsalade van de Publix, een europese salademix aangevuld met tomaatjes, bacon en kaas uit eigen koelkast en een handje chunky chicken. Waar wij tot een uur of half acht dankbaar van hebben zitten uitbuiken op ons balkon met zicht op het westen.

BILD0828Mocht ik nog iemand of iets vergeten zijn om dankbaar voor te zijn, neem het mij niet kwalijk. Wij zijn immers over de moon en dan zie je wel eens een kleinigheidje over het hoofd. Zoals de instelling van Live Writer waardoor de volgorde van de columns een beetje door de war is geraakt. Er stonden er eerst namelijk ook een paar in het reisverslag Sinterklaas in Florida…..Inmiddels is ook dat geheel aangepast dus wat kan er nog mis gaan?  De stemming hier in Kissimmee, waar het nu snel donker wordt en er een prima muziekspecial over David Bowie uit de Mini luidsprekertjes piept, is opperbest. Starman, let all the children boogie…….lalalalala.Je begrijpt dat we het op deze manier hier wel even vol kunnen houden en als er niets verandert, dan zijn we dat ook vast van plan.

20 opmerkingen:

  1. Eindelijk dan toch nog snel de verbinding aan de praat gekregen. Wel vreemd overigens dat jij drivers moet downloaden. Zowel onze HP als de Samsung gingen op Cane Island probleemloos in 1x het web op, dus daar hadden wij mazzel mee. De JEEP mag er ook best zijn en is best stoer, nadeel van JEEP vindt ik altijd wel dat ze erg stug geveerd zijn, en dat zelfs voor een "Amerikaan".

    Bij "The Five Guys" zijn wij ook nog nooit geweest dus die gaat op onze 'to-do-list' voor onze komende Orlando trip :0)

    Groetjes,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker een Five Guys burger, een gave Jeep, een heerlijk onderkomen, de mall.
    Het zit er nu al allemaal bij, ik zit dus al op het puntje van mij stoel te lezen.

    Have fun..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ton en Lydia, eerste paar dagen hebben we jullie effe gemist. Vorig jaar had ik wel geluk dat het modem door mijn acer werd herkend, kennelijk zit er toch verschil in. Het begin van het nieuwe blog belooft weer veel goeds voor jullie komende periode. Heb je in de florida Mall al bij de Mac store gekeken of er IPADS voorradig waren. Liefst de 32 GB want dat is het model waar ik men interesse op heb gezet. ben benieuwd!!!

    Heel veel plezier en geniet van de JEEP.
    Want je weet wat ze zeggen een JEEP is pas een JEEP als er JEEP op staat!!!!!!!!!!!!!!!

    groeten en HAVE FUN!!
    Ton Staalstra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo

    Wat hebben jullie een geweldig leven.
    Zo moet je je "ouwe"dag kunnen slijten.

    gr

    john en marina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om nou de dirty mind bij ons neer te leggen ... Dit liet wat mij betreft weinig aan de verbeelding over hoor ;-) !

    En wat een prachtige bak zeg; ik zou daar met liefde over 2 weekjes ook mee wegrijden. Dan kan jij daar wel bijna een minderwaardigheidscomplex van krijgen, als je naast een Escalade staat, maar dit is wat mij betreft ook een echte mannenauto ! Echt een toppertje !

    Ik ben blij een prachtig zonnetje te zien daar. En ben ook blij dat jullie weer volledig connected zijn met de buitenwereld, want dit willen we toch allemaal niet missen ! HAVE FUN !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekkere grote auto is het weer geworden, na die Ford Flex van de laatste keer kon deze natuurlijk niet onder doen!

    Enne, wat die "misverstanden" betreft...ik denk niet dat je met een "Poezenwasje" nou zoveel beter voor de dag komt :-)

    Maar "Vooral doorgaan" en geniet er maar flink van.

    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen familie Teleton. Zo ik ben weer helemaal bij gelezen onder het genot van een kopje koffie. Ik heb alweer de eerste smile te pakken vanmorgen om jullie belevenissen. Keep up the good work and keep us posted.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heeey ton
    ik heb weinig tijd gehad maar nu heb ik met een big smile even bij zitten lezen van jullie avonturen hahahahaha...jij kan ook zo een collum in de krant bij jullie gaan schrijven...
    en dan die auto....das menne lievelings auto...al heeeeeeeeeeeeeeel lang...ik heb net een nieuwe panda van men menneke gehad unne zwarte...en daar heb ik al een sticker voor laten maken...i love my little grand cherokee....dus ik zie hier een bietje groen van jalouzie...maar geniet ze en ik volg jullie via dit gezelige blog...en ik weet hoe ook jij hier van geniet...
    groetjesss marij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk verslag weer! Heerlijk om 's ochtends je verhaal te lezen, ben blij dat het gelukt is met internet. Je schrijft erg leuk. Heel veel plezier met z'n tweeen en geniet van het zonnige Florida.
    Groeten,
    Anita (Tans4USA)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ground control to Major Ton. Goed te horen dat de verbinding met het Eiland der Stokken tot stand is gekomen.
    Nu kunnen we iedere dag ( :-) roem schept verplichtingen) live genieten van het reilen en zeilen in Kissimmee en omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat genieten jullie alweer heerlijk van jullie vakantie. En ik hier thuis op de bank met een kopje thee, jullie leuke avonturen te lezen. Heerlijk!

    Veel plezier!

    Groetjes,
    Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er mooi uit waar jullie zitten!! We hebben hotels genomen voor de komende trip, maar mochten we weer terug gaan dan ga ik ook eens kijken naar dit of een villa.

    Gaan jullie nog naar Seaworld? Ben benieuwd wanneer de shamu show weer gaan worden zoals hij voorheen altijd was (trainers in het water). Heb gisteren in ieder geval alvast de tickets gekocht, want onze teller gaat nu toch ook heel hard naar beneden. We zullen opletten of we enige oranje versieringen aan antennes kunnen ontdekken hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is echt niet iets waar ik trots op ben maar wat ben ik jalours. Wat lijkt het me heerlijk om nu al in Orlando te kunnen zijn. Blijf zeker zo leuk schrijven want dan blijf ik ook zeker volgen. Het duurt nog maar even voordat wij aan de beurt zijn. Nog maar 1 JAAR en 10 DAGEN. We gaan zelfs nu nog een week later maar meer daarover komt op mijn eigen blog (van de week)

    Veel plezier daar maar ik denk niet dat dat enige moeite verschaft.
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Genieten, genieten, genieten!! Voor beiderzijdse kanten, jullie, omdat jullie zo dankbaar genieten aan de andere kant van de oceaan. Voor ons, omdat we ons weer kostelijk mogen vermaken door met jullie avonturen mee te genieten. Wat kan het leven toch heerlijk zijn, ook de stemming in huize Cornelussen (was die enveloppe dan voor ons????) neemt met de dag toe. Ga vooral door, over ditjes en datjes, kwikkies en kwakkies...het doet er niet toe, we kijken alweer naar het volgende verhaal uit!!!! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dancing in the street, in New York City, in Chicago, music everywhere.... klinkkt hier uit de luidsprekers... Past ook wel bij jullie radiodeuntjes :) Heerlijk om te lezen dat jullie weer op en top geinstalleerd zijn! Die 'bak' van een Jeep willen wij ook al.... dus als ze die bij Alamo ook hebben tekenen we ervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We zijn weer helemaal bijgelezen! Super hoor, wij verlangen ook alweer naar het Cane Islandse.

    Wat heerlijk om daar zo lekker lang te mogen vertoeven, de Publix om de hoek, Olive Garden op loopafstand (en niet te vergeten de CVS Phanracy en de Minute Clinic waar we grondig kennis mee hebben gemaakt. Scheelt er iets aan, op naar NP Karen! Maar we hopen natuurlijk dat jullie die niet nodig zullen hebben)

    genieten dus! En wij genieten met jullie mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Familie Teleton,

    De vakantie is nu echt begonnen en het genieten kan beginnen. Ook voor mij als trouwe lezer van jullie blogjes. Mijn ontbijtje wordt weer een heel stuk aangenamer de komende weken. Alvast mijn hartelijke dank hiervoor.

    groet
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  18. *kuch* Ik mis de FL forum sticker op de auto *kuch*
    Fijn dat jullie weer op reis zijn, hebben wij weer elke morgen een vers verslag op de 'mat':)

    Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. proficiat met je eerste Five Guys burger, een ervaring op zich niet?
    mooi foto's van jullie condo & 4wieler. Wij rijden hier ook rond met een Jeep maar ne patrol.

    have fun :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi Ton, ik lig nog vele verslagen achter. Probeer vanavond toch aardig in te lopen. Five Guys is inderdaad best een aanrader voor een tussendoortje.

    BeantwoordenVerwijderen