vrijdag 23 april 2010

De vrolijke vakantievoeten van Teleton

Ik mag graag een beetje opscheppen. Zo heb ik prachtige voeten. Als ik vroeger, in Scheveningen op blote voeten door het harde zand liep, keken de meisjes altijd met gepaste bewondering naar die prachtige voetafdruk. Veel jongens hadden platvoeten waardoor ze een plomp gat in het zand nalieten en daar knapt een jong meisje naturlijk op af. Nee, dan mijn voetafdruk. Vijf tenen, dan twee afdrukken van de voetkussentjes, dan een hele tijd niks, maar da’s logisch met zo’n geweldige voetholte en dan en een mooie, ronde afdruk van de hiel.

Toen ik eens, nadat ik van de bromfiets was gereden, voor onderzoek naar het Ziekenhuis van Sint Johannes de Deo was gebracht, werden meerdere doktoren, podologen, verpleegkundigen en anaesthesisten door de dienstdoende arts naar mijn bed geroepen. Ik vermoedde dat ik stervende was, maar neen, het bezoek van de medici had een puur instructief karakter. Zij keken slechts met bewondering naar mijn welgevormde voeten.

Nadeel van zulke voorbeeldige voeten is dat de pasvorm van de confectieschoenen niet aan zoveel schoonheid is aangepast. Fabrikanten rekenen niet op zo’n prachtige hoge wreef maar gaan uit van de grootste gemene platvoet. Voor mijn werk was ik dan ook altijd veroordeeld tot het dragen van extra wijde broques van van Bommel. Tegenwoordig stap ik graag op Rockports rond. Ook dit merk levert extra wijde modellen, voor het kleine maar o zo gevoelige hogere wreefsegment.

Bij de onder Floridagangers bekende schoenenwinkel Bass vond ik anderhalf jaar geleden een paar Zweedse muilen, extra wijd en dus bij uitstek geschikt voor de vrolijke vakantievoeten van Teleton.  Voor een vlotte afhandeling bij de airportsecurity schiet je immers het gemakkelijkst uit een slof zonder veters en thuis deden de muilen uitstekend dienst als pantoffels. Het conterfort van de sloffen begon slijtplekken te vertonen en omdat Teleton er niet graag voor schobberdebonk bijloopt, werd een paar nieuwe muilen gebudgetteerd.

Met zelfverzekerde tred betraden wij de Bass-winkel met de bedoeling om ons snel met een  paar vetlederen Skandinavische muilen uit de voeten te maken. Er bleken nog slechts twee paar in voorraad. Extra wijd. Afgeprijsd ook nog, naar 19,95. Maar helaas alleen nog in maat 7. Voor een opschepper met een grote muil is dat helaas niet voldoende.

BILD0927 En zo, beste lezers, schrijft Teleton op zijn gerafelde muilen, gezeten op het schaduwrijke balkon zijn dagelijkse stukje over het leven in Florida. Bij gebrek aan kind, doet Lidy zelf de was en over een half uurtje vertrekken wij naar Epcot waar the Atlanta Rythme Section vanavond voor ons optreedt. Onnodig te zeggen dat de stemming er hier, mede dank zij de strakblauwe lucht, de verfrissende bries en het heerlijke broodje garnalensalade dat mij zojuist wordt aangereikt, nog steeds prima in zit. En als er niets verandert, dan blijft dat zeker zo.

1 opmerking:

  1. wat een poezelige voetjes .... Ik wed dat Assepoester jaloers is op de schuiten / schuitjes die jij draagt. Nu maar hopen dat het assortiment de komende dagen wordt aangevuld.

    BeantwoordenVerwijderen