zaterdag 24 april 2010

I won’t forget a single day, believe me

Zaterdag. Koffietijd op het balkon. Alle wekelijkse KAa UUu TEEe klusjes zijn gedaan. Lidy wist wel weer een wissewasje te wassen en te drogen. Ter compensatie zuig ik stof. Met de Kinks op de radio: Thank you for the days……Ik schop de muilen uit en dans met de Heavy Duty stofzuiger zoals je alleen met amerikaanse stofzuigers kunt dansen. Secuur neem ik een binnenbochtje, pootje over en een hand nonchalant op de rug. Those endless days, those sacret days you gave me…..klinkt het uit het kleine speakertje, maar toch nog net  boven het geluid van de Hoover uit. I’ m thinking of the days, I won’t forget a single day, believe me. Raymond Douglas Davies zingt gewoon door maar als ik met mijn stofzuigert de slaapkamer in dans, verlies ik hem uit het oor.

BILD0934 De mini apple pie van The Bakery @ Walmart gaat voor 1 minuut en 40 secondjes in de magnetrono. Not a reduced calorie food, staat er op het doosje. Daarom delen we hem, niemand die ons ziet op ons balkonnetje. No sugar added staat er geruststellend op de andere kant. Had ik toch eigenlijk wel een hele gelust…. Lidy maakt een foto; Teleton op z’n Schilderwijks. “Onslow, doe alsjeblieft je shirt aan”, plaagt ze. Om het nog erger te maken, kan hij de verleiding niet weerstaan en logt hij illegaal in op het onbeschermde netwerk. Om gezellig naar de radio te luisteren. De Golden Oldies zijn hier niet van de lucht.

BILD0936 In de verte speelt een jong gezin in het zwembad. Splish, splash I was taken a bath, fluistert de radio zachtjes. In de palmboom tegenover ons balkon landt een roofvogel. Zou dit de barbaar zijn die de ducklings heeft verorberd? Allerlei vogels struinen door het gras, zo te zien is voldoende te eten. Ook de libellen zijn op jacht. Moeder eend neemt in het midden van de vijver haar wekelijkse bad.Eindelijk rust……maar het is ook nog maar half twaalf. De radio:
I was a rollin' and a strollin', reelin' with the feelin',
Moving and a groovin', splishin' and a splashin', yeah!

Straks doen we wat boodschapjes. De caramel gel moet nog terug naar de Walmart. Lidy wil graag naar de opening van de tweede winkel van Sephora in de JC Penny van de Florida Mall. Zelf verzamel ik moed voor de aanschaf van een nieuw fototoestel. Ik ben geen fotograaf, zal het nooit worden ook, maar toch denk ik stiekem dat de aanschaf van een nieuw, duurder toestel mijn kiekjes zal verbeteren. Juist nu Epcot op zij allermooist is, bleken alle foto’s van gisteren weer mislukt. We gaan daarom ook nog maar eens langs een Best Buy.

Omdat het toch tijd is voor vertrek, vind ik het wel best dat de illegale verbinding, die toch al very low was, wordt verbroken. Bij mij krijg je de stemming er zo maar niet uit. Believe me.

7 opmerkingen:

  1. Jullie zijn er 6 weken dus soms heb je dan van die K.. klusjes......maar ik denk dat je ze daar met plezier doet.

    Leuke foto's uit Epcot. Maar je eigen foto's zullen toch niet allemaal mislukken?

    Groetjes uit een zonnig Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees dit met "I want to break free" van Queen in mijn hoofd... het moet de moeite zijn om je te zien stofzuigen. En Onslow, Lidy heeft gelijk :) Ze is tenminste geen mrs. Bouquet!

    We doen niet illegaal, we lenen maar een beetje.
    Ik hoop dat je weet wat je koopt in de best buy!
    Groetjes uit Ieper
    Rute

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, even weer niet gekeken en 3 nieuwe stukjes online ! Goed bezig !

    De Disney foto's (uit Epcot) zijn wel erg leuk zeg, goed geslaagd. Niet gek, die Disney fotografen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb altijd zo'n "Queen" moment als de stofzuiger te voorschijn komt, net als Ruthy.
    Is toch net even anders om daar te "zuigen" dan hier vind ik!!
    En die Lidy die ook al zo komisch uit de hoek komt met Onslow, wat zal het gezellig zijn daar bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zal duimen dat je missie voor een nieuwe camera slaagt en dan zien we vanzelf de resultaten maar anders; die Disney-fotografen zetten jullie ook heel aardig op de gevoelige plaat hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ehhhh Onslow ;-) dan hoop ik toch voor je dat Lidy niet in de categorie Hycinth Bucket valt hahaha ... Fijne zondag! Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. weer bij gelezen lieve mensen....heb net even bij mijn manneke die al met vroegpensioen is vanaf oktober geslijmd, dat ik dit ook heel graag wil zo samen heerlijk 6 weken op je gemakkie in florida bivakeren....heerlijk lijkt me dat...als antwoord krijg ik heb ik al gezegt dat ze vrijdag gebeld hadden of ik mijn andere 2 dagen (hij werkt er al 3) bij een bedrijfje wil komen werken...en bij deze workaholick begint het dan te kriebelen omdaar de boel eens op poten te gaan zetten...tja en ik...ik strompel dan maar terug naar menne pc en ga verder jou heerlijke verslag lezen...met een beetje groen gezicht van de jalouzie.:-)....want dit wil ik ooit nog eens gaan doen....geniet ze samen en de groetjes aan het vrouwke
    marij

    BeantwoordenVerwijderen